שיווק באמצעות תוכן – בניית מותג ובניית קהל תוך כדי שיווק

שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן, או אם אתם מחפשים בלעז – Content Marketing הוא הרבה יותר מטרנד. הוא פילוסופיה שלמה שאומרת שהמותג שלכם, המוצר שלכם או השירות שלכם הוא קודם כל שליחות שבאה לעזור ללקוחות ורק אחר כך ביזנס. בצורה הזו, חלק גדול מהשיווק מתבסס על נתינת ערך. אז איך עושים את זה?

כל עסק קטן שיפנה לייעוץ שיווקי יקבל 3 אפשרויות שכולם יגידו לו שזה הבסיס והן: 1. פרסום ממומן בפייסבוק 2. קידום ממומן בגוגל 3. גם וגם.
עכשיו בואו, זו לא טעות, זה באמת הבסיס של הבסיס ולשתי הענקיות האלה יש את האפשרות לייצר לפחות לידים (ולפעמים גם מכירות ישירות) כמעט בלי אמצעים נוספים. אבל, ויש פה אבל, גם לפרסום ממומן בפייסבוק וגם לקמפיין גוגל יש חיסרון מרכזי והוא – כאן ועכשיו. כלומר אלה קמפיינים שפועלים כאן ועכשיו כל עוד אתם משלמים, וברגע שאתם סוגרים את ברז התקציב הכל נגמר.

אבל מה עם בניית קהל? חיזוק המותג? יצירת שם לעסק? מוניטין? תנועה אורגנית? לקוחות חוזרים או נאמנים?
בשביל זה צריך להשקיע באפיקים נוספים. אחד מהם, טרנדי במיוחד ובצדק לדעתנו, הוא שיווק באמצעות תוכן.

מה הכוונה שיווק באמצעות תוכן?

תיאורטית, לכל אחת מצורות השיווק אתם צריכים תוכן נכון? בין אם זה קמפיין בגוגל או פרסום ביוטיוב, שיווק באינסטגרם או אפילו טיקטוק לעסקים, תמיד צריך תוכן למודעה, או לווידאו, איזה תמונה או סרטון – כולם נחשבים תוכן לא?

אז, כן, אבל. והאבל הוא, האם התוכן שלכם מתמקד בשיווק המוצר, או במתן ערך ללקוח. האם הדברים האלה מתנגשים? לפעמים כן. כלומר, אנחנו יכולים לתת ערך ללקוח במידע, בטיפים, במדריכים, בעצות, אבל מצד שני, אם יש לכם מבצע של 25% הנחה לכל החנות, אתם תרצו לצעוק את זה מכל פינה, ובצדק, ולא להתחיל להסביר ללקוח איך הוא יכול לשפר את החיים שלו בדרכים אחרות.

כמו שהסברנו קודם, המבצע הוא רגעי, זמני, חולף. המבצע נגמר ומה נשאר? ולכן אנחנו רוצים תמיד לשלב את השיווק באמצעות תוכן כחלק קבוע ומתמשך של השיווק שלנו, לצד אפיקי שיווק יותר ישירים ואולי יותר אגרסיביים בכל מיני אמצעים אחרים.

מה היתרונות של שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן נמדד דווקא בהשפעה ארוכת הטווח שלו. אם תנסו לבדוק למשך שבוע אחד מה רווחי לכם יותר, קמפיין פייסבוק ישיר בו אתם מציעים מבצע חד פעמי בהנחה גדולה, או סרטון טיפים בטיקטוק, די ברור מה התשובה.

אבל בטווח הארוך, הדברים קצת משתנים. כי כשנותנים תוכן איכותי לקהל, הדבר הראשון שנוצר הוא… קהל. די הרבה אנשים שעוקבים אחריכם, מקשיבים לכם, סומכים עליכם ואפילו מחכים לדבר הבא שתגידו להם. יש פה כמה יתרונות, הראשון – טראפיק חינם! ברגע שיש לכם קהל גדול, יש לכם אפשרויות להגיע אליו גם לא רק באמצעות הקמפיינים הממומנים וזה אפיק פרסום יעיל. היתרון השני הוא חיזוק המותג, לחיזוק המותג יש משמעויות עסקיות אדירות, החל מהיכולת לגבות מחירים גבוהים יותר, דרך האפשרות להוציא מוצרים חדשים לשוק ועד ליצירת קהל נאמן שחוזר לקנות מכם שוב ושוב.

איך עושים שיווק באמצעות תוכן?

טוב, אז הבנו בגדול מה זה, וגם למה זה טוב. נשאר לנו רק להבין – איך עושים את זה?
תכף נסקור 6 דרכים מצוינות להשתמש בשיווק באמצעות תוכן, אבל לפני זה נתעכב על עניין אחד חשוב – שיווק באמצעות תוכן חייב להיות אותנטי. צריך להיות לכם מה להגיד, צריך להיות לכם אכפת מהלקוחות שלכם, צריך להיות לכם רצון אמיתי לתת ולעזור.

גלאי האותנטיות של הלקוחות והמתעניינים הוא חד במיוחד והם מריחים זיוף מקילומטרים. אז גם אם החלטתם שאתם משתמשים בשיווק באמצעות תוכן (וממש כדאי לכם להחליט את זה), קחו לכם דקה או שתיים או שבוע לחשוב בדיוק על הדברים האלה – מה אתם רוצים לתת, ממה אכפת לכם, מה האמירה הייחודית שלכם, ואז תבחרו בחלק, או בכל הדרכים הבאות לשיווק באמצעות תוכן.

מה צריך להיות ה”תוכן” בתוך שיווק באמצעות תוכן?

כן, זה היה יכול להיראות כאילו ממש עכשיו אנחנו הולכים לתת את הרשימה של הדרכים ליישם שיווק באמצעות תוכן, אבל בעצם יש לנו עוד משהו חשוב להגיד בנושא.
איזה תוכן אפשר לתת? ובכן, יש לזה תשובה קצת מעצבנת בגלל הכלליות שלה אבל ננסה בכל זאת למקד.

החלק המעצבן של התשובה הוא: “כל תוכן שאתם חושבים שיש לו ערך אמיתי עבור הקהל שלכם”. למה בכלל להגיד משפט כזה כללי? כי יכול להיות שהעסק שלכם ייחודי, ברמה כזו שאף אחת מהדוגמאות שתכף ניתן לא מדברת אליכם, או לחלופין שאתם טיפוסים מאד יצירתיים ויש לכם עוד מיליון וארבע עשרה רעיונות משלכם, ולכן חשוב גם החלק הכללי.

אבל אם רוצים להיות יותר ספציפיים –
• טיפים יומיומיים בסגנון של “3 סודות לניקוי השיש במטבח” או “טריק פשוט לפתרון משוואה דיפרנציאלית ממעלה שלישית” (כל אחד והצרכים שלו…).
• מדריכים חינמיים – בדרך כלל בקובץ PDF, שמסבירים איך לבצע משהו קצת יותר מורכב
• מיני קורסים
• רשימות. למשל – “10 פריטים שאסור לצאת בלעדיהם לחו”ל”, או “7 דרכים לגרום לילד להפסיק להגיע אליכם לחדר בלילה”.
• התעמקות בנושא – כמו במאמר או בסרטון סקירה ארוך.
• ניתוחי מקרה (קייס סטאדי).
זו כמובן רשימה חלקית ויש עוד המון אפשרויות, אבל אלה הדרכים המרכזיות לתת ערך לקהל, עכשיו בוא נראה איך אפשר להעביר לו את כל הטוב הזה.

וידאו

יש כיום המון פלטפורמות שתומכות בווידאו – טיקטוק כמובן, יוטיוב, כל הרשתות החברתיות ואפילו בלוג וידאו בתוך האתר ועוד. צילום סרטונים הפך ליותר פשוט כשיש לכולנו מצלמה טובה תמיד בכיס, וכל הפלטפורמות באמת מנסות לעשות לנו את החיים קלים בהעלאת הווידאו לרשת.

ומה לגבי ההופעה מול מצלמה? כמו בכל נושא, יש את אלה שזה בא להם טבעי וזה יותר קל להם מלכתוב, ויש כאלה שלא יעשו את זה גם אם ישלמו להם הון.
אם אתם מהסוג הראשון, סרטונים הם דרך מעולה לתת ערך לקהל שלכם.

פוסטים

כן, זה נשמע בנאלי אבל אנחנו עדיין רואים המון דפי פייסבוק שמורכבים מפוסט שיווקי ואחריו מבצע ואז עוד שיווקי ושוב מבצע. איפה הערך? למה שמישהו ירצה עקוב אחרי דף כזה?

הכוונה כמובן היא לא רק לפייסבוק אלא לכל פלטפורמה. אפילו אם מדובר ברשימת תפוצה בווטסאפ שבה אתם שולחים מידי פעם הודעה לקהל. אם זה כל פעם יהיה עוד שיווק ועוד מבצע, זה יהפוך למאוס מהר מאד, אבל אם תתנו שם ערך אמיתי, אתם תראו שאנשים ממש מחכים להודעות שלכם, והם גם הרבה יותר סלחנים להודעות השיווקיות שמגיעות מידי פעם.

מדריכים חינמיים וספרים דיגיטליים

פה יש לכם הזדמנות באמת להראות מה אתם שווים. לכתוב מדריך שבאמת יכול ללמד את הקהל שלכם משהו שהם לא ידעו, וזה יכול להיות כמעט בכל תחום, כבר נתקלנו במדריך שמראה איך אפשר לעשות קניות בסופר בצורה יותר נכונה ובריאה ובאחד שמסביר ומפרט על פונטים בעברית בתוכנת קאנווה (דרך אגב, שני מדריכים שאנחנו עדיין משתמשים בהם כל שבוע…). אז זה באמת כמעט לא משנה מה המיומנות שלכם, סביר להניח שיש לכם מה לתרום לאנשים.

כמובן שלא כל שבוע מכינים מדריך חינמי חדש, אבל אם תשקיעו ותכינו מדריך או שניים טובים, תוכלו גם להשתמש בפיסות מידע מתוך המדריך שוב ושוב, וגם להציע לחלק אותו כל פעם מחדש.

וובינרים ושיעורים לייב

לדרך הזו יש יתרון משמעותי בכך שאתם מייצרים מפגש בלתי אמצעי עם הקהל, הם רואים אתכם, שומעים את הקול שלכם ובאופן כללי לומדים להכיר אתכם. זה מצוין. יהיה להם הרבה יותר קל לסמוך עליכם, להאמין לכם וכמובן לקנות מכם אם הם ירגישו שהם כבר מכירים אתכם.

החיסרון של השיטה הזו הוא כמובן הזמן שנדרש להשקיע בנושא. וובינר זה עניין של שעה שעה וחצי לפחות, זה צריך להיות בזמן שנוח לאנשים ובדרך כלל רצוי לחזור עליו כל כמה שבועות. אפשר כמובן להכין וובינר מוקלט, אבל זה לא באמת יהיה אותו הדבר.

תוכן אורח

אחת הדרכים לתת ערך לקהל הוא להביא תוכן מתחומים קשורים על ידי “מומחה אורח”. למשל, אם אתם מתווך, יש מקצועות רבים נוספים שיכולים לתת ערך שלא בא על חשבונכם – יועץ משכנתאות, שמאי, עו”ד נדל”ן ועוד. שימוש במומחים אורחים, בין אם בפוסטים, ראיונות, פודקאסטים או שיתופי פעולה אחרים יכול לתת ערך נפלא לקהל שלכם.

שיווק במייל

פלטפורמה מצוינת למתן ערך ולשיווק באמצעות תוכן. אנשים יותר פתוחים לקרוא במייל טקסטים מעט ארוכים יותר, קל יותר במייל לשמור, לסווג ולחזור לתוכן שלכם שוב ושוב, לאו דווקא בגלל הקלות הטכנית של הדבר, אלא יותר בגלל התפיסה הרעיונית שבמייל עושים דברים כאלה.

מייל הוא גם אפשרות מצוינת להפנות את הקהל שלכם למקורות נוספים שלכם – אתרים, רשתות חברתיות ועוד. יש במייל אפשרות נוחה מאד להטמעת קישורים ומעקב אחרי קישורים והוא יכול להיות עבורכם מדד מצוין מה מעניין את הקהל ומה לא.

מאמרים באתר

תחום קידום האתרים, ה SEO הוא תחום רחב, וכל מאמר שאתם משלבים באתר יכול להימדד גם לפי התרומה שלו להעלות את הדירוג של האתר. זה חשוב, אבל זה לא הכל. צרפו לאתר שלכם מאמרים שבאמת יכולים לתת ערך ולעניין את הקהל, גם אם הם “יושבים” על מילות חיפוש שאין בהם הרבה נפח או רווח.

לסיכום

תוכן הוא המלך. תמיד היה, תמיד יהיה, ולא משנה אם כותב אותו קמפיינר, תסריטאי או בינה מלאכותית. לכן, גם לשיווק באמצעות תוכן יש מקום של כבוד בתוך מערך השיווק. חשוב להבין את הערך המוסף של שיווק באמצעות תוכן, את השימוש שלו כמוצר משלים לקמפיין המומן ואת הדרכים הקיימות לעשות שיווק באמצעות תוכן.

אם אתם רוצים לשלב כזה גם המערך השיווק שלכם, המומחים של אינסייט ישמחו לבנות אתכם אסטרטגיה ולשלב שיווק באמצעות תוכן במערך השיווקי שלכם.
בהצלחה.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה