שיווק משפיענים לקידום העסק שלך

שיווק משפיענים לעסק

לבלוגרית הטיולים בעלת 57 אלף העוקבים באינסטגרם או לכוכב הטיקטוק בעל מיליון הצפיות יש המון דברים טובים לספר לעוקבים שלהם על המוצר או השירות שלך. האם שיווק דרך משפיענים באינסטגרם וברשתות השונות יכול לעזור לך לקדם את העסק שלך?

איך בוחרים את המשפיען המתאים? האם הוא חייב להיות ‘מגה משפיען’ עם מיליוני עוקבים או שעבודה עם משפיען בעל אלפי עוקבים תעשה את העבודה? ומהם היתרונות של שיווק משפיענים? הכל במאמר כאן.

מה זה שיווק משפיענים?

עם עלייתן של הרשתות החברתיות, משפיענים יצרו עבור חברות נתיב חדש להגיע לקהלים חדשים, לבסס את מעמדם בפני קהלים קיימים ואף להגדיל את היקף המכירות שלהן. ובמילים אחרות, שיווק משפיענים הפך להיות כלי עוצמתי וייחודי בידי עסקים לקידום את המוצרים והשירותים שלהם בצורה אמינה יותר ופחות מכירתית.

מה המטרה של שיווק משפיענים?

רגע לפני שנצלול לאיך בוחרים משפיען לעסק שלך ונמנה את היתרונות הרבים הקיימים לשיווק באמצעות כלי זה, חשוב להתעכב לרגע על המטרה של שיווק מהסוג הזה שכן יש לה ייחודיות שלא קיימת באף כלי שיווקי אחר והיא: להגביר את החשיפה למותג או לשירות בפני קהל יעד ממוקד, בדרך שנחשבת להיות אמינה, על ידי מובילי דעה ברשתות החברתיות שיש להם קהל עוקבים מגובש שהולך אחריו. בדרך זו, עסק יכול להביא לחשיפה ומעורבות מוגברים באופן שכלי שיווק מסורתיים לא יכולים להשיג.

איך בוחרים משפיען?

לא רק סלב שפעיל בזירות אחרות מחוץ לרשתות החברתיות נחשב למשפיען. בעידן שבו זירת הפרסום התרחבה מהמסך הגדול אל המסך הקטן שנמצא בכף ידו של כל אחד ואחת מאיתנו, היום למעשה לא צריך להיות סלב בשביל להוביל קמפיין פרסומי. מה הכוונה? משפיען הוא מי שיש לו את היכולת להשפיע על כמות משמעותית של עוקבים ברשתות החברתיות, ללכת אחר החלטותיו הצרכניות, בדרך כלל בנישה מסוימת שנחשבת להיות תחום המומחיות שלו. אותם משפיענים יכולים להיות בלוגרים, יועצים, יוצרי תוכן, כוכבי רשת וכו’, המגוון הוא רחב.

גודל ומעורבות

מה שהופך משפיען לאחד כזה בדרך כלל מורכב משני אלמנטים: גודל הקהל שלו וכמובן גם המעורבות של אותו קהל. ככל שהקהל רחב יותר והמעורבות שלו רבה יותר, ככה אותו משפיען בעל ערך רב יותר עבור העסקים השונים. יחד עם זאת, היום מקובל לחלק את הז’אנר לנאנו משפיענים (עד 10 אלף עוקבים), מיקרו משפיענים (עד 100 אלף עוקבים) ו’מגה משפיענים’ (מעל מיליון עוקבים), מה שמאפשר ליותר מותגים להיכנס לזירת ‘שיווק המשפיענים’ עם מנעד רחב של אפשרויות ותקציבים שונים. ועדיין, בשביל לקבל תוצאות טובות לעיתים עבודה נכונה עם נאנו משפיענים ומיקרו משפיענים, שלהם קהל סופר ממוקד ונישתי, עשויה להניב תוצאות טובות מאוד לאותו עסק.

משפיענים באינסטגרם או שיווק בטיקטוק?

עוד נתון שחשוב להתייחס אליו בבחירת המשפיען הרלוונטי הוא באיזה פלטפורמה גזרת הפעילות העיקרית שלו? לכל פלפטפורמה, בין אם זה טיק טוק, אינסטגרם או יוטיוב, יש את הכוכבים הבולטים שלה, ולכן טרם בחירת המשפיען חשוב לתת מחשבה גם באיזה גזרה הקמפיין ייקח חלק, מיהו קהל היעד וכך לבחור את המשפיען המתאים לפעילות הרצויה.

4 יתרונות של שיווק משפיענים

תחושת אהדה כלפי העסק

אותו משפיען נחשב עבור עוקביו למקור מידע אמין שאפשר להסתמך עליו ולכן אם אותו המשפיען בוחר לצרוך בפומבי מוצר של עסק מסוים, אותו עסק ייהנה מאותה תחושת אהדה.

קידום האתר בגוגל

האלגוריתמים של גוגל נותנים עדיפות לאתרים שזוהה כי נעשו אליו כניסות רבות דרך קישורים חיצוניים. החשיפה שמבצע המשפיען לאתר העסק מסייע בדיוק בנקודה זו.

חשיפה לקהל ממוקד

בחירה נכונה של משפיען עם קהל עוקבים גדול וממוקד יכולה מאוד לסייע בהגדלת חשיפת המוצר בפני קהל פוטנציאלי מתאים.

למכור מבלי למכור

משפיען שיעשה את עבודתו בצורה אותנטית ידע למכור את המוצר בצורה לא אגרסיבית מבלי שיתפס ככזה.

איך שיווק משפיענים עובד?

המשפיענים מקדמים מוצר או שירות, כשהדרכים לעשות את זה הן מגוונות ובכלל זה תוכן ממומן (כאשר המשפיען ייצור תוכן אודות אותו מוצר/ שירות ויחשוף אותו לקהל שלו שיהיה רשאי לרכוש אותו) או סקירת מוצר (המשפיען יתנסה במוצר ויספק את דעתו הכנה על כך). מערכת היחסים בין המשפיען לעסק יכולה להיות חד פעמית או התקשרות ארוכת טווח.

איך מתחילים לעשות שיווק משפיענים?

בחירת המשפיען הרלוונטי והמתאים ביותר עבור המותג והקמפיין הנוכחי

אחרי הגדרת מטרת הקמפיין והתקציב שלו יש לבחור משפיען שידע לעשות את העבודה בצורה אותנטית ומזוהה עם ערכי המותג. המשמעות היא לבחור משפיען שיזדהה עם ערכי המותג ושקהל העוקבים שלו הוא קהל הלקוחות הפוטנציאלי לרכישת המוצר או השירות. חשוב לבחון לא רק את גודל קהל העוקבים של אותו משפיען אלא גם את ההשפעה שיש לאותו משפיען על הקהל שלו, היינו שהוא יודע לייצר מעורבות גבוהה.

מתן חופש יצירה

המשפיען מכיר את קהל העוקבים שלו בצורה הטובה ביותר ולכן מתן חופש יצירה למשפיען ליצור תוכן אותנטי היא הדרך הטובה ביותר להביא לתוצאות גבוהות עבור המותג. עם זאת, שקיפות לגבי מימונו של התוכן הינה הכרחית על מנת חלילה לא ליצור נזק לתדמית של שני הצדדים, המותג והמשפיען, וגם על מנת לא להיות חשופים לתביעות מבחינה משפטית.

מדידת התוצאות

באמצעות קוד ולינק ייחודי למשפיען ניתן לעקוב אחר המכירות, ההקלקות והחשיפה המתקבלת כתוצאה מאותו שיתוף פעולה עם המשפיען. בדרך זו ניתן לראות אם שיתוף הפעולה נושא פירות כמצופה ובהתאם למטרות הקמפיין וכן על מנת לשפר את הפעילות בעתיד.

איך שיווק משפיענים עוזר לעסק שלי לצמוח?

שיווק משפיענים עוזר לבנות/ להגדיל את המודעות למותג בפני אלפי אנשים ובכך למשוך קהלים חדשים. לא פחות חשוב להגביר תחושת אהדה ואמינות לקהל הנוכחי (מה שקשה מאוד לייצר מטבע הדברים במסגרת פרסומת ממומנת). בנוסף, שיווק משפיענים מסייע בסופו של יום מעבר לכל היתרונות האמורים לעיל גם ובראש ובראשונה להגדלת מכירות- המטרה שלשמה התכנסנו.

לסיכום

שיווק משפיענים שמתוכנן היטב תוך הגדרת מטרת הקמפיין, התקציב שלו, בחירת המשפיען המתאים תוך יצירת תוכן אותנטי ואמין יכולים להוביל לקידום העסק שלך, להגדלת הקהל שלו ולהגברת המכירות. תכנון וליווי נכון יכול לסייע למקסם את התוצאות.

בואו לאינסייט, לנו יש את המומחיות והניסיון להשתמש בכלי הנפלא הזה שנקרא, לשיווק משפיענים, שיביאו לעסק שלך תוצאות.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה