תזמון פוסטים בפייסבוק – מי צריך את זה בכלל? (אתם)

תזמון פוסטים בפייסבוק

פייסבוק נולדה בתור הרשת של “כאן ועכשיו”. אפילו השם המקורי של הפוסטים בפייסבוק (למי שזוכר – סטטוס) מציין את השאיפה של הרשת לתת איזה עדכון עכשווי על מצבנו. אם כך, למה אפשר לתזמן פוסטים בפייסבוק? אה, כי פייסבוק קיימת כבר כמעט 20 שנה…

אז מי יכול לתזמן פוסטים בפייסבוק? מי צריך את זה ולמה? ואיך בעצם עושים את זה? הכל במאמר הבא.

מה ההבדל בין אדם פרטי שמשתף ברשתות החברתיות פוסטים כאלה:

“אני עכשיו בהופעה של מיקי בר קיקי”, “אני בדיוק אוכל קינוח במסעדה החדשה במצפה רמון”, “אני והיפות שלי חונכות את עונת הרחצה” או “מי חנה לי בחנייה? שיבוא מהר לפני ש…”

לבין עסק או יותר נכון דף עסקי שמשתף ברשתות החברתיות פוסטים כאלה:

“מבצע מיוחד רק עד יום שלישי בחצות”, “הנה 5 טיפים איך לא לזרוק ירקות לפח”, “הנה האירועים שלנו לחודש הקרוב” או “יש חנייה לכולם, רק תגיעו, הכתובת שלנו היא…”.

טוב אל תשברו את הראש אנחנו נגלה לכם. ההבדל הוא שבעוד שהאדם הפרטי נמצא בפעילויות חופשה ופנאי ומשתף בשביל הכיף שלו, בעל העסק צריך לעבוד. הפרסום בדף הוא בעל מטרות עסקיות וחשוב שלא ייקח לו יותר מידי זמן ומשאבים. במילים אחרות – הוא לא יכול להיות כל היום בפייסבוק!

אבל זה כלי שיווקי חשוב, וצריך כל הזמן להעלות תוכן, אז מה עושים? התשובה פשוטה משחשבתם – מתזמנים!

למה לתזמן פוסטים בפייסבוק?

נדלג מעל השאלה המקדימה של “למה לכתוב פוסטים בפייסבוק” ונניח שכולנו מבינים את החשיבות והכוח של הפוסטים בפייסבוק ככלי שיווקי לעסקים. גם בפני עצמו בחשיפה אורגנית לקהל עוקבים או קהל מזדמן וגם כחיזוק למאמצי השיווק הממומן.

אז עכשיו אחרי שסיכמנו שכדאי לפרסם פוסטים בפייסבוק, נחזור לשאלה המקורית לגבי תזמון פוסטים בפייסבוק.

הסיבה המרכזית היא – כדי שזה יקרה.

בדף פייסבוק עסקי אחד העקרונות החשובים ביותר בקידום אורגני הוא היציבות וההמשכיות. התחלתם עם 3 פוסטים בשבוע? חשוב שתמשיכו עם זה עוד שבוע, ועוד שבוע, ועוד אחד ואז שוב ושוב ושוב. כל שבוע! לא אחד כן אחד לא לפי המצב רוח או הזמן שיש לכם.

עכשיו בואו נחזור לפתיח – אתם עובדים! לכן, הדרך ההגיונית לעשות את זה היא להכין כמות של פוסטים, ולתזמן אותם מראש בדף, בימים ושעות שאתם בוחרים, עדיף כמה שיותר קבועים (עוד נגיע לשאלה איך בוחרים למתי לתזמן).

אפילו אם יש לכם איש דיגיטל שעושה את זה, או סוכנות שלמה שתטפל לכם בדף העסקי (מישהו אמר אינסייט? אנחנו די בטוחים ששמענו מישהו קורא לנו…), אם לא יהיה לו את החומר מוכן ומתוזמן מראש, אתם עדיין תמצאו את עצמכם מתעסקים בניהול הדף הרבה יותר ממה שאתם רוצים או מהזמן שיש לכם בשביל זה.

עכשיו, כשהבנו למה לתזמן פוסטים בפייסבוק, בואו נראה איך לתזמן פוסטים בפייסבוק.

רגע לפני שניגע בתכל’ס

מייד נפרט שלב אחר שלב איך לתזמן פוסטים בפייסבוק, אבל לפני כן כמה הבהרות חשובות:

  1. אנחנו מפרטים רק את כלי התזמון המובנה של פייסבוק. יש גם כלים אחרים, חיצוניים. בפעם אחרת.
  2. נכון להיום, תזמון פוסטים אפשרי רק בדף עסקי, או בפרופיל מסוג “יוצר דיגיטלי”. לא בפרופיל פרטי. אנחנו במדריך נתייחס לאופציית הדף העסקי.
  3. בעבר היה ניתן לתזמן פוסטים גם ישירות דרך הדף העסקי, היום הדרך היחידה לתזמן פוסטים בפייסבוק היא דרך Meta Business Suite, כלי ניהול הדפים העסקיים של פייסבוק.
  4. פייסבוק משתנה כל הזמן, יכול להיות שבעוד מספר חודשים, או שנים (הרי המאמרים שלנו הם על זמניים!) כפתורים יזוזו, תכונות ייעלמו ואחרות יצטרפו וכו’. נכון להיום, זו הדרך.

ועכשיו, בואו נלמד איך עושים את זה.

מדריך: איך לתזמן פוסטים בפייסבוק  שלב אחרי שלב

שלב ראשון – הכנות

נכון, אפשר לפתוח את הפייסבוק, לעמוד מול הפוסט ורק אז לחשוב מה לכתוב, אבל אנחנו פה בשביל ללמוד איך עובדים ברצינות וביעילות. לכן, השלב הראשון שלכם הוא ההכנות.

אתם צריכים להכין – את הטקסט, את התמונה או הסרטון שיתלוו אליו, ולהבין למתי תרצו לתזמן אותו. אחרי שיש לכם את זה, אפשר לגשת לעבודה.

שלב שני – נכנסים לMeta Business Suite

כמו שאמרנו, זו כרגע הדרך היחידה לתזמן פוסטים, מאז המעבר ל “חוויית הדפים החדשה”. גם כן חווייה…

איך נכנסים ל Business Suite? יש כרגיל כמה דרכים, אפשר להקליד את הכתובת https://business.facebook.com/ ולהתחבר לחשבון הפייסבוק שלכם, או שאפשר דרך התפריט בצד ימין להגיע לדף העסקי שלכם, תצטרכו להחליף את הפרופיל (מצד שמא למעלה) מהפרופיל הפרטי לעסקי, ואז, בסרגל הכלים בצד ימין, תחת “כלים נוספים” ללחוץ על Meta Business Suite

שלב שלישי – בוחרים בדף הרצוי

כלי הניהול הזה של פייסבוק מאפשר לכם לנהל כמה דפים במקביל. יכול להיות מאד מביך לפרסם את הפוסט מטעם הדף הלא נכון, ולכן, וודאו, בצד ימין למעלה שמופיעה תמונת הפרופיל של הדף הרצוי. אם לא, עמדו על תמונת הפרופיל, הסרגל הצדדי ייפתח, לחצו על החץ הקטן ליד תמונת הפרופיל ובחרו בדף הרצוי.

שלב רביעי – כנסו ל”כלי התכנון”

בסרגל הכלים הימני (זה שנפתח כשעומדים עליו עם העכבר) יש טאב שנקרא “כלי התכנון” עם אייקון של לוח שנה. לחצו עליו וייפתח לכם…. לוח שנה (מפתיע נכון?) כעת ניתן לבחור תצוגת חודש או שבוע.

אפשרות שנייה היא ללחוץ על לשונית “תוכן” . אנחנו מייד ניתן את הדרך הזו גם.

שלב חמישי – בחירת תאריך לתזמון הפוסט

עכשיו עליכם לבחור באפשרות של תזמון פוסט כדי לבחור את התאריך. התצוגה מעט שונה באפשרות פריסת חודש או שבוע, ואם כבר יש לכם תוכן בלוח או לא.

בפריסת שבוע – אם אין לכם תוכן באותו השבוע, יופיע במרכז כפתור של “תזמן” עם תפריט נפתח. בחרו באפשרות “תזמן פוסט” ויופיע לכם פופאפ עם בחירת תאריך ושעה.

אם יש כבר תוכן באותו השבוע אז האפשרות הזו מופיעה בכל יום בנפרד, והפופ אפ נפתח כבר עם התאריך של היום שבחרתם.

בפריסת חודש – אותו דבר, רק שבמקום כפתור “תזמן” מופיע פלוס קטן בפינת הריבוע עם התאריך.

שלב שישי – יצירת ועריכת הפוסט

אחרי בחירת התאריך לפרסום יופיע מסך עריכת הפוסט, שם אתם יכולים להדביק את הטקסט שהכנתם מראש, להעלות את התמונה או הסרטון שהכנתם מראש ואפילו לבחור לפרסם את הפוסט גם בדף אינסטגרם מקושר או לקדם אותו בקידום ממומן.

שימו לב, בצד ימין ישנו העורך, ובצד שמאל התצוגה. אל תנסו לערוך דרך התצוגה, אי אפשר, זה סתם יגרום לכם להחליף עכבר שלוש פעמים עד שתבינו שהעריכה היא רק בצד הימני. אל תשאלו איך אנחנו יודעים.

שלב שביעי – ווידוא / בחירת התזמון

בחלק העריכה בצד ימין גללו עד לתחתית שם יש את התאריך והשעה בהם הפוסט אמור להתפרסם, אתם יכולים להשאיר אותם כמו שהם, או לשנות כראות עיניכם. כשסיימתם, רק צריך ללחוץ “תזמן פוסט”.

זהו, סיימתם, אתם יכולים להיות גאים בעצמכם – תזמנתם פוסט!

נתיב נוסף לתזמון פוסט:

במקום שלב רביעי – כנסו ל”תוכן”

לחצו בתפריט הימני על “תוכן”. ייפתח לכם מסך עריכת הפוסט, בלי הפופאפ המקדים של בחירת תאריך.

עכשיו אתם עורכים את הפוסט בדיוק כמו בהסבר הקודם, וגוללים למטה, שם יופיעו לכם שלוש אפשרויות – פרסום עכשיו, תזמון או שמירה כטיוטה.

בחרו באפשרות “תזמון”, הזינו את התאריך והשעה הרצויים ולחצו על כפתור “תזמון”.

סיימתם, גאים בעצמכם וכו’…

למי מתאים לתזמן פוסטים בפייסבוק?

שנגיד “לכולם” או שזה יהיה שקוף? טוב, בואו נמקד. לעסקים, שמנהלים דף עסקי בפייסבוק, מפרסמים לפחות פעם בשבוע ורוצים לא להשתעבד לתהליך אלא להקדיש לו זמן מרוכז ויעיל פעם אחת בחודש ובשאר הזמן להתעסק בפייסבוק כמה שפחות, בוודאי לא על זמן שאתם אמורים לעשות עבודה אחרת. היינו גם ממליצים למנהלי סושיאל לעבוד רק ככה, אבל הם כבר יודעים.

מתי כדאי להשתמש בתזמון פוסטים בפייסבוק?

כל הזמן חוץ מפוסטים של אקטואליה. תראו, לוח השנה קיים, אנחנו יודעים מתי יהיה חג, מתי יהיה גמר ליגת האליפויות, מתי זה יום הסקפטיים הבינלאומי (יש כזה, אל תהיו סקפטיים בנושא) ומתי זה היום הארוך בשנה, כל עסק ומה שרלוונטי לו.

מה אנחנו לא יודעים? דברים שבחדשות מצד אחד, החל ממזג האוויר ועד מה השערורייה התורנית שבאה בעקבות איזה פוליטיקאי עם יותר מיד פה ופחות מידי טאקט, ומצד שני – דברים ייחודיים לעסק, החל מ”בעקבות השביתה נהיה פתוחים מחר החל מ-10:00″, ועד “נשארו שני צבים אחרונים, מי שרוצה צב שיזדרז.”

כל השאר – להכין מראש ולתזמן.

מתי לפרסם פוסטים בפייסבוק?

מחקרים מראים שהשעות בהם נפח החשיפות גבוה יותר הן 8:00 – 10:00 בבוקר, 17:00 אחר הצהריים, ו 20:00 – 21:00 בערב.
יחד עם זאת בגלל שהמחוברות שלנו לרשתות היא לאורך כל היום ומכל מקום, העלאת התכנים לפי שעות מסויימות הולכת ונעלמת, והחשיבות היום היא על תכנים “ספונטניים” שמועלים באופן אוטנטי מהפלאפון.
מידת החשיפה של הסרטונים כיום בכל שעה היא לפי מדדי מעורבות, ככל שהתוכן יהיה מעניין, כלומר ילחצו עליו, יצפו בו, יגיבו לו וכדומה – כך הוא יגיע לקהלים רחבים יותר לאורך כל שעות היום.

נוכל גם לבדוק בתוך ה Meta Business Suite יש לנו כלי שמרכז את הביצועים של כל פוסט מבחינת חשיפה ומעורבות. נאתר את הימים והשעות היותר טובים עבור הקהל שלנו, ונתמקד בהם. כדאי לזכור שגם זה לא דבר קבוע במיוחד, וכדאי להמשיך ולבדוק שעות וימים כל הזמן.

מה היתרונות בתזמון נכון של פוסטים בפייסבוק?

אפשר להכין רשימה ארוכה, שככה מפרסמים בשעות הנכונות אחרי שבדקנו, שזה מאפשר לנו לקרוא את הפוסטים בעיון לפני השליחה, לערוך במקרה הצורך או לראות את התמונה המלאה של הפוסטים המתוזמנים פרוסה לפנינו על לוח שנה בנוחות.

אבל האמת, שהיתרון הגדול ביותר של תזמון פוסטים הוא – שרק ככה זה קורה.

אתם יכולים להגיד עד מחר – כן אבל…

ב-95%. מי שמתזמן פוסטים ועובד עליהם מראש – מצליח לפרסם כמו שהוא רוצה. ומי שלא. אז לא.

לסיכום

תזמון פוסטים בפייסבוק הוא כלי נהדר לעסקים שרוצים להפעיל דף עסקי מצליח בלי להשתעבד אליו לחלוטין. אם אתם רוצים לדעת איך לעשות את זה נכון. פנו למומחים של אינסייט לעזרה והכוונה, ותתחילו לתזמן.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה