מדריך פרסום לעסקים קטנים

פרסום לעסקים קטנים

החלטתם שהעסק שלכם, קטן ככל שיהיה, צריך שיווק. אתם כמובן צודקים. אבל… איך בכלל ניגשים לפרסום עסקים קטנים, מה זה אומר ואיפה יש מידע בנושא? ריכזנו לכם תשבות במאמר הבא.

מה זה אומר בכלל ‘פרסום עסקים קטנים’? איך מתחילים? שיווק אונליין או שיווק אופליין? שיווק אורגני או שיווק ממומן? מה זה אומר SEO? ולמה גוגל לא שם את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש? הגיע הזמן לעשות סדר בנושא של פרסום עסקים קטנים. באינסייט, אנחנו עובדים עם עסקים בכל גודל, וזה כולל גם עסקים קטנים. ריכזנו לכם תשובות ומידע על כל השאלות ממש כאן.

פרסום עסקים קטנים – על מי אנחנו מדברים?

ההגדרה של מהו עסק קטן עשויה להשתנות בהתאם למדינה, לתחום ולהקשר. בישראל, על פי הגדרות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה עסק זעיר מוגדר כעסק בו יש עד 4 עובדים ומחזור מכירות של עד מיליון ש”ח. עסק קטן הוא עסק בו 5 עד 20 עובדים ומחזור מכירות של עד 20 מיליון ש”ח. לצורך נושא של מאמר זה, שיווק לעסקים קטנים, נגדיר עסק קטן כמתאפיין במספר מועט של עובדים, הכנסות נמוכות יחסית ומשאבים מוגבלים בהשוואה לחברות גדולות יותר. כעת בואו נעמיק בנושא פרסום עסקים קטנים.

איך כדאי לפרסם עסק קטן – אונליין או אופליין?

כולם נמצאים היום בדיגיטל ועדיין אי אפשר לדבר על פרסום עסקים קטנים בלי להבין קודם מה ההבדל בין פרסום עסקים קטנים אונליין ואופליין. אונליין הכוונה לכל ערוצי השיווק הנמצאים ברשת: אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, רשתות חבריות, גוגל ומנועי חיפוש, אפליקציות, ניוזלטרים ומערכות דיוור, בלוגים. אופליין הכוונה לשיווק דרך ערוצי שיווק מקובלים כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונות, טלמרקטינג, פלייארים, שלטי חוצות, כל חומר מודפס.

מה ההבדלים העיקריים בין השניים?

באמצעות תשלום זעום של מאות שקלים ניתן להגיע דרך שיווק באונליין לתפוצה רחבה של אלפי אנשים לעומת זאת שיווק אופליין הוא הרבה יותר יקר ולעיתים בלתי מושג עבור עסקים קטנים. יתרון נוסף לאונליין הוא האפשרות לעקוב אחר הקהל שצפה במודעה, לדעת אם פתח את המייל או לא, להפגיש אותו פעם נוספת עם המודעה בפייסבוק, לדעת אם נכנס לאתר שלנו וביצע רכישה או עזב אותו, אפשרות זו אינה קיימת בשיווק אופליין. יתרון מובהק נוסף לטובת האונליין בכל הקשור לפרסום עסקים קטנים הוא האפשרות לפלח את קהל היעד, כלומר לדעת להתאים מודעה לאימהות צעירות, לסטודנטים לנשואים טריים וכו’.

הכל על פרסום עסקים קטנים אונליין

נראה לנו שכבר הבנתם את המסקנה שבנינו בפסקה הקודמת והיא חד משמעית! דרך המלך לפרסום עסקים קטנים היא דרך עולם האונליין. לעיתים באמצעות תקציב פרסום יחסית נמוך, ואנשי המקצוע המתאימים, אפשר להוביל מהלך שיווקי ממוקד מטרה שמוביל לתוצאות באונליין ובכלל לחזק את המותג, להוביל תנועה לאתר ולהגדיל מכירות בהתאם למטרה שהוגדרה מראש.

פרסום עסקים קטנים באונליין מתחלק גם הוא לשניים: התחום האורגני והתחום הממומן. הכוונה במונח אורגני לתוכן שמופץ בצורה “טבעית” (כלומר, כמה שפיסת תוכן וירטואלי שמופצת ברשת חברתית שיושבת בשרתים אי שם במדבר יכולה להיחשב טבעית) ותנועה אותנטית של גולשים שנהנים מהתוכן המקורי שמייצר בית העסק במאמרים דרך האתר שלו ודרך מיילים, מה שגורם לאותו קהל לרצות לצרוך עוד תוכן מהסוג הזה. או במילים אחרות – בלי לשלם כסף על ההפצה. שיווק ממומן הכוונה לתשלום שמשלם בית העסק לגוגל או לרשתות החברתיות בשביל לקדם את העסק שלהם דרך מודעות.

כלי פרסום נפוצים לעסקים קטנים

פרסום עסקים קטנים באמצעות אתר ו- SEO

שיווק אורגני הכוונה לשיפור הדירוג של האתר של העסק בתוצאות החיפוש בגוגל. אתר הוא ‘אולם התצוגה’ של העסק, הוא מציג את התדמית של העסק, מאפשר ללקוחות לפנות אל העסק, לבצע רכישות, ליצור קשר ועוד. 2 דברים חשובים שעסק קטן צריך לקחת בחשבון כשהוא מחליט לבנות אתר: הראשון, חשוב שהאתר יהיה כזה שניתן לקדם אותו במנוע החיפוש ולא דף אחד לדוגמא שאין בו מספיק תוכן. הדבר השני, אי אפשר לשגר אתר ולשכוח ממנו. אתר דורש תחזוקה וטיפול בשביל שהגולשים יגיעו אליו ובשביל שגוגל ידע עליו.

קיימות 2 פלטפורמות מרכזיות לבניית אתרים: WIX  ו- WordPress על ההבדלים ביניהן (בתחום האחסון, אבטח המידע, seo, תפקוד במובייל ועוד) אפשר לכתוב מאמר נפרד. התשובה איזה פלטפורמה עדיפה תלויה בצרכים של העסק שלכם. לצורך מאמר זה, בכל הקשור לפרסום לעסקים קטנים, אמנם וויקס מתקדמת יותר מבעבר בנושא של קידום אתרים, אך עדיין SEO הוא עדיין אחד החסרונות שלה. לעומת זאת, בוורדפרס לא תפגשו את הבעיה הזו וניתן לקדם את האתר בקלות.

אז יש לכם אתר, איך תקדמו אותו?

על ידי שיווק תוכן. הכוונה להקמת בלוג המכיל מאמרי תוכן איכותיים עבור הגולשים שלכם שיגרמו להם לרכוש את המוצר או השירות שלכם או להמשיך לעקוב אחרי התוכן שלכם ולהירשם לרשימת התפוצה שלכם. כתיבת תוכן איכותי לבדה אינה מספיקה. יש לדאוג להפגיש בין התוכן האיכותי לבין הגולשים כלומר לקדם את המאמר בתוצאות החיפוש של גוגל. איך? SEO. כלומר כדי שהגולשים ימצאו את התוכן צריך להכיל את מילות החיפוש שהגולשים הקלידו. השילוב חייב להיות טבעי, זורם, קריא וידידותי למשתמש.

למה דרך שיווק זאת נחשבת לאורגנית? מאחר ואתם לא משלמים לגוגל לקדם את האתר שלכם אלא ההשקעה באה לידי ביטוי בעלות כתיבת התוכן ואיתור מילות המפתח.

ישנם לא מעט יתרונות לשיווק אורגני. יתרון ראשון, ככל שהאתר שלכם ממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ככה העסק שלכם ייחשב בעיני הגולשים כמומחה בתחומו. בנוסף, שיווק אורגני לטווח ארוך משתלם כלכלית ומספק תוצאות עבור העסק. הקליקים אינם עולים כסף לעסק, מדובר בתנועה איכותית של גולשים, והאתר משמש כנכס בפני עצמו. מהצד השני, קידום אורגני מצריך זמן, התמדה והשקעה על מנת לראות תוצאות טובות. לשם כך רצוי להיעזר באנשי המקצוע המומחים בתחום על מנת לעשות את הקידום בצורה הנכונה במגבלות המשאבים הקיימים.

פרסום עסקים קטנים: במייל

לא מעט עסקים משתמשים בערוץ זה כדי לשווק את העסק שלהם ויש לכך סיבה טובה – שיווק במייל עוזר לייצר מערכת אמון בין הלקוח לבין העסק שגורמת ללקוח לחזור לרכוש מהעסק שוב ושוב. במקרה זה עליכם לפתוח חשבון במערכת שנותנת שירות הפצת מיילים, לבנות רשימת תפוצה, ליצור פילוח ולייעד את התוכן בהתאם. הכי חשוב לייצור תוכן מקורי ומעניין ולקרוא לקוראים שלכם לפעול.

פרסום עסקים קטנים: שיווק ממומן

נתחיל משיווק ממומן בגוגל. הכוונה למודעות שמוצגות כתשובות לחיפושים במנוע החיפוש מספר אחת בעולם: גוגל. הקלקה על המודעה מובילה לדף נחיתה של העסק. היתרון כאן הוא שהמודעה מופיעה בפני לקוח ‘חם’ שכבר חיפש משהו שקשור לשירות/ למוצר. יתרון נוסף הוא שהתשלום לגוגל מועבר לפי הקלקה של גולש שבחר להיכנס למודעה, להבדיל מתשלום לפי חשיפה. פרסום בגוגל מגביר כמובן את התנועה לאתר ומביא לתוצאות מהירות. החיסרון הוא שבאותה מהירות ‘שהרווחתם’ את מיקומכם, ברגע שתפסיקו לשלם ככה גם תפסידו את מקומכם בדירוג.

פרסום עסקים קטנים דרך יוטיוב

בדומה לגוגל, גם יוטיוב נחשבת למנוע חיפוש ולא סתם אחד, אלא פלטפורמת הוידאו הגדולה בעולם עם למעלה ממליארד גולשים שפוקדים את יוטיוב מידי חודש. אז איך זה עובד? למעשה כל אחד יכול לפתוח ערוץ חינמי ביוטיוב ולפרסם שם סרטוני וידאו איכותיים ובעלי ערך שימשכו את תשומת הלב של הצופים ולייצר קהל עוקבים שבאמצעות קריאה לפעולה יכול להפוך גם לקהל לקוחות.

כמובן שקיימת אפשרות של קידום ממומן ביוטיוב עם אפשרויות פרסום כמעט בכל תקציב. קידום ממומן ביוטיוב מספק שיעורי המרה גבוהים, מייצר טראפיק לאתר של העסק, מאפשר הגעה ללקוחות פוטנציאלים מדוייקים לעסק ומגדיל את נוכחות המותג.

פרסום עסקים קטנים ברשתות החברתיות

פייסבוק? אינסטגרם? טיקטוק? לינקדאין? איפה כדאי לכם להתמקד? ברשת החברתית שבה נמצא קהל היעד שלכם. האתגר האמיתי יהיה ליצור תוכן מעניין שילכוד את תשומת ליבו של הקהל שלכם בעודו מגולל בין כמויות התוכן האינסופיות. כמו כן, צריך לקחת בחשבון שדף עסקי בתוך רשת חברתית אינו הנכס של העסק שלכם, אלא נתון לחסדיו של האלגוריתם ושינויי נהלים שנעשים בתדירות תכופה על ידי אותה רשת חברתית. ולמרות ההסתייגות הזו, אין עסק שאין לו חשבון בלפחות מאחת מהפלטפורמות השונות. אם אתה לא שם אתה לא קיים, אלה הם חוקי המשחק בימינו.

4 רשתות חברתיות לפרסום עסקים

פייסבוק

עם כ- 3 מילארד משתמשים רשומים פייסבוק היא עדיין פלטפורמת פרסום מובילה. עם זאת נציין שבפן האורגני בתחרות על תשומת לב הגולשים, לדפים העסקיים קשה מאוד להתחרות בפרופילים הפרטיים והחשיפה שאפשר לקבל באופן אורגני לדף עסקי היא מינורית ביותר. כאן נכנס קמפיין ממומן בפייסבוק. מה זה אומר? הכוונה לקמפיין פרסום המיוצר כפוסט בדף העסקי.

היתרונות: ניתן לפלח את קהל היעד הממוקד ובכך להשיג תפוצה רחבה ומעורבות גבוה יותר. קמפיין ממוקד יכול להגדיל את התנועה לאתר שלכם וכמובן להגדיל את המכירות.

אינסטגרם

עם יותר ממליארד משתמשים בעולם אינסטגרם הפכה גם היא לפלטפורמה נהדרת לבעלי עסקים. שיווק ממומן באינסטגרם יכול לעזור לכם להגדיל את קהל העוקבים ובכך להגדיל את החשיפה של העסק בפני קהל יעד ממוקד, לחזק את ההיכרות של המותג עם העוקבים ולחזק אותו.

קידום פוסטים, רילסים וסטוריז בתשלום הפך להיות נחלת הכלל של כל בעלי העסקים, קטנים וגם גדולים, החל מדיאטניות, יועצות שינה, בלוגרים, שפים, פוליטיקאים ומי לא?! גם כאן האינסטגרם יודע ליצור פילוח מדויק ומאפשר לעסק להגיע לקהל מאוד ממוקד.

טיקטוק

אם כשאתם חושבים על טיקטוק אתם חושבים על בני נוער שמעלים סרטונים שטותיים של עצמם רוקדים אז תשכחו מזה. טיקטוק הפכה להיות פלטפורמת פרסום מצליחה עם למעלה ממילארד משתמשים ברחבי העולם. איזה סוגי עסקים נמצא בטיקטוק? החל מחנויות איקומרס, נותני שירות, יועצים, מומחים ועוד. קידום ממומן בטיקטוק יכול להוסיף עוקבים בדף, להגדיל את המעורבות להגדיל חשיפה למותג, להגביר רכישות מהאתר.

לינקדאין

רשת חברתית זו המונה מעל 700 מיליון משתמשים ברחבי העולם, היא כבר לא פלטפורמה רק לנטוורקינג וגיוס משאבי אנוש, אלא כלי שיווק עוצמתי גם לעסקים קטנים. מערכת הפילוח של לינקאדין מקלה על תהליך האיתור של קהל היעד הממוקד של העסק שלכם.  מי חייב להיות שם? עסקים המשווקים מוצרים ושירותים B2B מאחר ורוב הקהל הפוטנציאלי של העסק נמצא שם למטרות עסקיות והוא כבר מכוון לצורך תוכן מקצועי. קמפיין חכם יכול להוביל לאתר, לאסוף לידים ולחזק את המותג.

איך מתאימים תקציב פרסום לעסקים קטנים?

משרד פרסום לעסקים קטנים יתחיל מהגדרת תכנית שיווק אסטרטגית לעסק שתבחן ותיקח בחשבון את מטרות העסק, אסטרטגיית המותג, יעדים פיננסיים, מטרות השיווק, תכנון קמפיינים וקביעת תאריכים לבחינת תוצאות השיווק. על בסיס תכנית זו יש לקבוע את גובה התקציב שמושפע מכל אחד מהפרמטרים שציינו לרבות מצב העסק והצרכים שלו. כל תקציב נקבע בהתאם לנסיבות הספציפיות שלו אך באופן כללי ניתן לומר שתקציב פרסום לעסקים קטנים נע בין 10%-20% מההכנסות של העסק.

לסיכום

מאמר זה סוקר את אפשרויות השיווק הקיימות בפרסום עסקים קטנים. בסופו של יום לא מדובר במעבדת מחקר של ניסויים אלא בתורה ברורה, יש שיגידו אף אומנות לגרום לעסקים קטנים להיות ממוקמים בראש תוצאות החיפוש בגוגל, להוביל תנועה איכותית של גולשים לאתר שלהם, להפוך את האתר לנכס של ממש, לחזק את המותג ולהגדיל את המכירות. אינסייט הוא משרד פרסום לעסקים קטנים, בעל ידע רב, ניסיון ואינספור עסקים קטנים שכבר נהנים מהתוצאות. פנו אלינו ונשמח לחשוב יחד אתכם על שיווק שיביא לכם תוצאות.

 

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה